Marketingové oddelenie
Naša firma sa bude snažiť, aby vyhovela požiadavkám študentov na škole. Na zistenie požiadaviek sme použili prieskum trhu prostredníctvom dotazníka.
Marketingová stratégia predstavuje usporiadaný marketingový postup, pomocou ktorého dosiahne naša spoločnosť svoje marketingové ciele.
Varianty našej stratégie sú nasledovné:
- stratégia diferenciácie produktu: odlišnosť nášho výrobku od konkurencie - dosiahneme ju jedinečnosťou ponúkaných tovarov a poskytovaním doplnkovej služby - spôsob distribúcie predaj priamo v triedach a jedinečnosťou pripravovaných výletov.
- stratégia minimálnych nákladov: orientujeme sa na čo najlacnejších dodávateľov, zamestnanci výrobného oddelenia budú pravidelne sledovať ponuky v blízkych hypermarketoch.
- stratégia trhovej segmentácie : prístup, ktorým budeme riešiť potreby určitej skupiny (pedagógovia, študenti)
5.1 Cenotvorba
Pre našich zákazníkov sa budeme snažiť ponúkať tovar čo najvýhodnejšie a zaujať ich našimi akciovými cenami.
Pri stanovovaní ceny vychádzame z druhu produktu:
1. tovar v bufete – prirážková metóda v závislosti od druhu tovaru
2. dekoračné predmety – kalkulačný vzorec
3. organizácia výletov – nákladová metóda
5.2 Produkt
Vybrali sme produkty zodpovedajúce súčasným potrebám našich spolužiakov a budeme sa ich snažiť inovovať a obmieňať podľa možností podniku a záujmu okolia.
Novinkou oproti konkurencie je organizácia školských tematických výletov.
5.3 Distribúcia
Budeme sa riadiť heslom: ,,Náš zákazník, náš pán!“ a okrem priameho predaja ponúkneme aj možnosť predaja vo forme objednávok.
5.4 Propagácia
Úspešnosť podniku závisí od informovanosti trhu. Preto sa budeme snažiť čo najviac propagovať našu spoločnosť formou plagátov, osobnou komunikáciou s budúcimi zákazníkmi, informačnými nástenkami, a využiť všetky iné možnosti na propagáciu spoločnosti a našich výrobkov.